Įkūrėjas
Kurucu

MŪSŲ ĮKŪRĖJAS VEHBİ KOÇ

Gimęs Ankaroje 1901 m., Vehbi Koç studijavo vienoje iš Ankaros vidurinių mokyklų, o 1917 m. pradėjo verslininko karjerą.

1926 m. jis pradėjo vadovauti tėvo įmonei ir Ankaros prekybos rūmuose užregistravo ją pavadinimu „Koçzade Ahmet Vehbi“. Šalia prekybos Vehbi Koç taip pat tapo tokių užsienio kompanijų, kaip „Ford“ bei „Standard Oil“, atstovu Turkijoje ir taip išplėtojo savo valdomą verslą, o vėliau pradėjo veiklą dar ir kaip rangovas. 1938 m. žengė pirmą žingsnį rimtai įsitvirtindamas rinkoje ir Stambule įkūrė įmonę „Koç Ticaret A.Ş.“

1948 m. Vehbi Koç įtikino „General Electric“ Turkijoje įkurti elektros lempučių gamykląpats prisijungė prie jos veiklos, ir taip 1952 m. nauja gamykla pradėjo savo veiklą. Tikėdamas, kad socialinę atsakomybę geriausiai atspindi labdara, Koç pradėjo savo visuomeninę veiklą nuo šių projektų: Vehbi Koç studentų bendrabučio (1946 m.), Vehbi Koç akių banko Ankaros universiteto Medicinos fakultete (1963 m.), Kardiologijos instituto Stambulo universiteto Medicinos fakultete (1964 m.), Turkijos švietimo fondo (1967 m.) ir METU Vehbi Koç studentų bendrabučio (1968 m.).

Pačius svarbiausius žingsnius pramonėje Koç žengė šeštajame dešimtmetyje, investuodamas į vietinę gamybą, kuri turėjo pakeisti importuojamas prekes. Jo pastangomis buvo plėtojama automobilių, buitinės technikos, radiatorių, elektroninių prietaisų, tekstilės, degtukų ir kt. gamyba.

1955 m. Koç įkūrė „Arçelik“, - didžiausią privačią pramoninę kompaniją Turkijoje. „Türk Demir Döküm“ buvo įkurta 1954 m. „Otosan“, pirmoji turkiškų automobilių gamybos įmonė, pradėjo veiklą 1959 m., o 1962 m. buvo įkurta ir „Aygaz“. Vėliau Koç įkūrė dar daug kitų įvairiose pramonės šakose.

Kadangi palaipsniui rinkoje kūrėsi vis daugiau pramoninių įmonių, o Koç tikėjo, kad privačios įmonės gali išlikti tik įsitvirtindamos, 1963 m.Vehbi Koç įkūrė „Koç Holding“, - pirmąjį holdingą TurkijojeJo paskirtis buvo valdyti visas turimas įmones iš vieno centro ir efektyviausiai paskirstyti joms turimus išteklius. Po holdingo įkūrimo naujos kompanijos pradėjo kurtis viena po kitos1966 m. rinkoje pasirodė „Anadol“ - pirmasis gamybos automobilis .

Vehbi Koç norėjo investuoti ir į žemės ūkį, todėl ilgai stebėjo rinką ir jos siūlomas galimybes. 1967 mbuvo įkurta „TAT“ pomidorų tyrės gamyklaTai buvo pirma tokia įmonė, kuri, remdamasi rangovinio ūkininkavimo modeliu, pradėjo Turkijos žemės ūkio potencialą koncentruoti į eksportą.